پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272043
امروز سکوت در برابر شبهه آفرينان و غارتگران جايز نيست
تاریخ انتشار : 1403/01/22 11:45:08
نمایش : 79
امام‌جمعه فارسان گفت: نکند در اين زمان‌حساس بي‌تفاوت باشيم. امروز سکوت در برابر شبهه آفرينان و غارتگران عقيده و ايمان جايز نيست. بلکه يکي از واجب‌ترين وظايف و تکاليف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگي و اجتماعي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور صبح امروز ۲۲ فروردين در خطبه‌هاي نماز عيد فطر گفت: قرآن کريم در ماه مبارک رمضان نزول دفعي داشت و کتابي است که با تأسي به او به سعادت دنيا و آخرت انسان نزديک مي‌شود و سعادت دنيا و آخرت او تأمين مي‌شود.
 
وي تصريح کرد: تقوا يعني مواظب خود بودن؛ يعني خودپايي؛ يعني خودت را مواظبت کن که در خطرهايي که در کمين است نيفتي؛ يعني مراقب خودت باش. يکي از خطرهاي پيش روي انسان عذاب جهنم است. يکي از خطرها از بين رفتن کمالات و فضايل الهي است که انسان مي‌توانست آن‌ها را براي خودش کسب کند. اين خطرها هرکدام براي انسان ايجاد ترس مي‌کند. لذا گاهي در تعريف تقوا گفتند ترس از خدا.
 
امام‌جمعه فارسان افزود: اميدوارم همه دوستان بزرگوارم لحظات ناب افطار و سحر و ليالي قدر را به‌خوبي درک کرده باشيد و امروز را که براي مسلمين عيد و روضه جايزه و براي رسول گرامي زخر و شرافت و کرامت و مزيد قرار داده‌شده، خداي تعالي بهترين جايزه‌اش را براي ما داخل شدن در هر خيري که پيامبر و آلش را در آن داخل مي‌کند و خارج شدن از هر سوئي که پيامبر و آلش را از آن خارج مي‌کند قرار بدهد.
 
وي بيان داشت: عيدي و جايزه ما را آمرزش گناهان و خطاها قرار بدهد و اين رمضان را آخرين رمضان عمر ما قرار ندهد. ان‌شاءالله حالات و معنوياتي که در اين ماه به دست آورديد که امسال به فضل خداي تعالي جلسات، با نور و پررنگ پررونق بود؛ در جاهاي مختلف کشور اين‌گونه بود اين نورانيتي که به دست آمد ان‌شاءالله در طول سال براي همه بماند.
 
وي اظهار داشت: ان‌شاءالله از برکات ماه مبارک رمضان اين باشد که زمان‌شناسي ما تقويت‌شده باشد. نکند در اين زمان‌حساس بي‌تفاوت باشيم. امروز سکوت در برابر شبهه آفرينان و غارتگران عقيده و ايمان جايز نيست. بلکه يکي از واجب‌ترين وظايف و تکاليف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگي و اجتماعي است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: مجدداً تشکر مي‌کنم از حضور شما مردم عزيز در روز قدس. همه داريم مي‌شنويم صداي خرد شدن استخوان‌هاي اسرائيل را. بهترين نقشه‌اي که از کره زمين به‌زودي منتشر خواهد شد، نقشه‌اي است که در آنجايي به‌عنوان سرزمين اشغالي ندارد. اسرائيل قريب به ۱۷ سال است غزه را تحت محاصره دارد، يک هولوکاست واقعي به وجود آورده و دائم هم تکرار مي‌کند. نداي اين مردم در اين روز عيد مرگ بر اسرائيل است.
 
وي افزود: در روزهاي اول سال و شعار سال جهش توليد با مشارکت مردم هستيم. خوب است عزيزان مديران اجرايي استان برنامه‌هاي خودشان را ان‌شاءالله در معرض ديد عموم قرار بدهند. راه‌هاي مردمي سازي اقتصاد و توليد و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري که براي استان در نظر دارند زودتر بيان کنند.
 
وي بيان داشت: امروز روز عيد است. روز مواسات و دستگيري از همه محرومان است. زکات فطره واجب است که ان‌شاءالله به‌قصد قربت پرداخت کرده‌ايد. عرضم اين است که غيرازآن توجه بيشتري به محرومان بشود که پاداش مضاعف خواهد داشت.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html